Natuurgebied Kamanjak

27 augustus 2013 - Premantura, Kroatië

Afgelopen nacht had het weer flink geonweerd en daarom wad het in de ochtend best fris.
Het leek me daarom lleuk om naar Premantura te gaan en hef daarachter liggende natuur gebied. Dit deel heeft vroeger aan Afrika gezeten en daarom vind je er naast fossielen ook planten die in de rest van Europa niet voor komen.
Tenminste die kan je er zien.

We hebben maar een klein deel van het eiland bekeken omdat er geen zwem spullen mee hadden (een eigenlijk ook andere plannen )
Maar het was vooral een dorre bedoeling. Een dat terwijl wij de camping alsmaar groener zien worden van de nachtelijke regen buien.

Maar de uitzichten waren een plaatje!
Pastries had het aangeraden en we hadden er zeker geen spijt van.
We hebben ook twee geocaches gezocht rn gevonden. (Het zit ons deze vakantie nogal tegen maar gisteren lukte het dis wel) Er lagen er nog meer maar weer hadden het inmiddels zo heet dat er teug naar de camping zijn gegaan.

Maar het natuurgebied Kamenjak is dus zeker een aanrader. En vooral de safari bar.

1. Rini Peppels:
    28 augustus 2013
    Ik geniet van de foto's en jullie verhalen. Heel Oostenrijk,Hongarije en Kroatië hebben de onweersbuien zeiden ze op het nieuws.