Planning

29 augustus 2013 - Pula, Kroatië

Zelden hadden we zo weinig gepland als voor deze vakantie.

Pas op het allerlaatst hebben we besloten waar we naar toe zouden gaan. De zon achterna was het plan.

Maar stiekem had ik natuurlijk toch een heleboel plannen.

Ontspannen voor het hele gezin stond met stip op 1.
Maar ook simpelere dingen.
Boeken lezen
Verslagen schrijven
Iedere dag Geocachen
Klimmen met Dylan (klimspullen mee)
Golfen Dylan en Robin (golfspullen mee)

Dat soort plannen.

Het leek wel alsof het gewoon niet mocht deze vakantie plannen maken.
Zouden we eerst een paar dagen onderweg dingen bezoeken, veranderde de plannen omdat vrienden in Kroatie zaten en we daar langs wilden gaan.
Planden we op dinsdag verder te reizen kwam het met bakken uit de hemel.
Wilden we tot maandag op camping twee blijven waren de weersvoorspellingen ineens ronduit slecht.
Ieder plan dat ik maakte leek op een teleurstelling uit te draaien.

We hadden heerlijke dagen, hebben ons vermaakt en van alles gedaan.
Maar de boeken gaan ongelezen mee naar huis. Mijn verslagen zal ik zondag af moeten maken. En wat betreft het sporten..

Het klimmen in Duitsland en Oostenrijk op de heenweg ging niet door.
Bij Rovinj waren we niet lang genoeg.. Maar bij Pula in de buurt moest klimmen ook kunnen. Niemand wist er alleen iets van. Internet stond vol met verhalen over een steengroeve in de buurt van Medulin maar daar wist niemand ervan.
We hebben de steengroeve gevonden maar niemand die ons kon vertellen hoe of wat of ons kon begeleiden of de juiste materialen lenen (en voorklimmen of vrijklimmen doen we beiden niet dus dat was ook geen optie).

Geocachen de helft van de tijd kwam het er niet van. De andere helft konden we ze niet vinden of lagen ze er gewoon niet meer.

Het golfen was een nog veel groter probleem.
De golfbanen lagen te ver van camping 1 (in Kroatië). Op camping 2 geen tijd. Maar in de buurt van camping 3 waren er maar liefst 3.
De eerste zou tegen over de camping moeten zijn. Daar was niets. Maar niet getreurd er was een bord met golf erop. Wij er heen. Een soort veld om af te slaan.
Hier geen fazanten om te raken of een golfkarretje zoals bij burggolf maar honderden meeuwen.
Niets of niemand te zien en geen golfbaan te bekennen.
Poging 2 was een heel oude golfbaan op een eiland. Dit had wat meer voeten in de aarde want je moet met de boot naar dat eiland toe en dat moet je dan regelen net als de greenfee (een soort vergunning om die dag op de golfbaan te mogen, meestal met een tijd eraan). Maar het had te hard geregend dus de golfbaan was helaas gesloten. We gingen dus niet naar het eiland.
Dan maar op zoek naar golfbaan nummer drie. Die was in de buurt van Pula. Er stond een hele beschrijving op de site hoe je er moest komen. Alleen was die wel in het Engels maar hadden ze het over "de oude weg naar" (alsof wij weten welke weg er vroeger gebruikt werd naar een bepaald plaatsje) en dat soort beschrijvingen.
We vonden een bord maar die wees naar een afgesloten weg.
En hoewel we hebben rond gereden is het niet gelukt "de oude weg" te vinden.

Ook drie keer was dus geen scheepsrecht. Zou het dan echt niet lukken met de golfplannen?

Donderdag zou de mooiste dag van de week worden en we plande een extra dag op de camping. RObin wilde een strand dag. Dylan en ik gingen op zoek naar de steengroeve waar ik eerder over schreef.

Toen we dus niet bleken te kunnen klimmen kwamen we teleurgesteld terug bij Robin op de camping. Die zat niet op het strand want het was helemaal niet zo lekker.

Ook zijn plan ging dus niet door.
Uiteindelijk hebben we een nieuw plan gemaakt en zijn we alsnog naar het eiland gereden.

Toen kwam er één plan iig alsnog uit.

Het begon als een vakantie zonder planning. En het werd ook echt een vakantie zonder planning. Of we het nou wilden of niet....