Strand en internet

23 augustus 2013 - Rovinj, Kroatië

We hebben een internet abonnement gekocht voor hier op de camping.

Dat was makkelijk dachten we. Dan kon Robin zijn werkmail checken ik mijn reisblogje bij houden en verder we om de beurt nog wat op de social media rond hobbelen. Op de plek had Robin drie streepjes gezien bij de wifi dus dat moest goed komen.

Ik heel enthousiast een pas gekocht. Doe maar voor 24 uur zei Robin nog.
Eenmaal terug bleek de te gebruiken wifi niet de gene die Robin had gezien. De juiste had op onze telefoons 0 of heel soms 1 streepje. NIet voldoende om in te loggen. Zelfs de telefoon van Dylan (die het meeste bereik heeft vaak) deed niks.

Gelukkig bleek de volgende dag dat het tablet het wel deed (Dylan blij) en ook de computer doet het gewoon op de wifi.
Dus zaten we gisteren avond het weer te checken.

Het zou ongeveer 45 km naar het zuiden mooi blijven dus het plan was morgen naar het zuiden verder te trekken. Helaas liet weeronline nu ineens een heel ander weerbeeld zien. Dus wij de hele avond weerbeelden vergelijken en andere plannen maken. Naar huis was geen optie. In de regen kamperen ook niet dus dan maar een dagje rijden richting de zon er zat niets anders op.

Vanmorgen kreeg ik bericht van mijn moeder dat het met Patries nu echt slechter ging en dat ze waren begonnen met inleiden. Dat is met 34,5 weken echt vroeg dus was er kennelijk echt noodzaak toe. Ze zou me op de hoogte houden dus besloot ik mijn T-mobile abonnement maar goed te gebruiken en het internet de hele dag open te zetten. Onbeperkt is onbeperkt en als ik de 200MB zou overschreiden dan werd hij hooguit langzamer en ik had immers nog bijna 20 uur op de computer ;-)

Dylan en Robin gingen als eerste richting de zee.
We staan hier zo dicht bij zee dat we vanaf de tent naar zee lopen. Om de

beurt blijft er dan één bij de tent zodat we geen waardevolle spullen of auto sleutels mee hoeven nemen.
IJsbergRobin kwam bijna meteen terug dat er strandbedden en een parasol vrij waren op het strand of ik dat wilde. Ja dat wilde ik wel dus hij nam twee grote handdoeken mee en ik pakte snel wat spullen bij elkaar.

We hebben heerlijk op het strand gezeten. De mannen zijn naar de overkant van de baai gezwommen en teruggelopen. En ik heb campings zitten uitzoeken op onze nieuwe vakantie bestemming. Ondertussen steeds mijn whats app en facebook checkend of er al babynews was.

Als we iets kouds wilde drinken liep er even iemand naar de tent en tussen de middag ben ik even stokbrood gaan halen en hebben we lekker (zoals we in Frankrijk vaak doen) stokbrood met tonijn en mayonaise gegeten.

Toen het heetst van de dag voorbij was weer lekker gezwommen en pas na 4 uur gingen we terug richting tent.

Om tien voor 5 kwam uiteindelijk het goede nieuws dat we er een neefje bij hebben.
Gelukkig duurde het niet heel lang voordat we hoorde dat Oscar het goed maakte en dat het met Patricia ook al wat beter ging. Inmiddels begrijp ik van Onno dat Oscar zijn longetjes goed weet te gebruiken dus dat is mooi.
1185734_OEn dat Patricia nu vooral goed moet uitrusten.

Eind van de middag zijn we weer naar het stadje geweest. We vertrekken immers morgen.
Toen we 's avonds terug kwamen ging Robin nog even het weer checken.
Um ja. Weeer anders.

Wat zullen we doen? Oorspronkelijke plan of toch voor de veiligheid richting zekere zon?
Wat het is geworden horen jullie morgen voor het slechte weer hier mee leest ;-)

1. Henny:
    24 augustus 2013
    Jullie hebben wel een super plek zo dicht bij de zee.
    Hopen dat het weer toch goed blijft.
    Gefeliciteerd met Oscar.
    En nog veel vakantie plezier.
    Henny