(on) weer

21 augustus 2013 - Umag, Kroatië

De voorspelde regen kwam inderdaad nog die nacht. Geen miezerige druppeltjes zoals gezegd maar gtote dikke druppels.
Het regende onophoudelijk vanaf middernacht. Echter om 0:45 begon het te onweren.
En dan bedoel ik ook echt onweren.
De klappen gevolgd door gerommel volgden elkaar op. De blue man groep is er niks bij. De bliksem leek wel een stroboscoop in de disco.
Een de wind was hard en kwam van alle kanten.
Ik wilde in dat weer niet naar buiten dus heb de ventilatie van binnen dicht gedaan. Daarvoor moest ik Dylan zijn slaap cabine in (vannacht maar half open gelaten zodat ik de rits bij ons vandaan kan bedienen).

En toen ging het echt spoken. De klappen waren zo hard dat de grond er van trilde.
Robin zei later dat hij al wat haringen eruit had willen halen. Gelukkig zaten alle spijkers er nog in. Want anders hadden we die er terug in kunnen slaan om de tent op zijn plaats te houden.
Nog 1 grote klap en toen werd het donker. De stroom was uit gevallen.
Zelfs de straat lantarens langs de weg deden het niet meer.
We hadden gelukkig de telefoonladers al uit het verlengsnoer gehaald.

Maar het spookte flink.
Ik ben eigenlijk nooit bang voor onweer maar dit was best eng.

De stroomstoring werd na ruim en half uur opgelost en tegen twee uur werd het rustiger. Helaas regende het nog steeds en begon het onweren om half vijf gewoon overnieuw.
Ik kon tussen de buien door gelukkig wel slapen dus toch nog wel een beetje uitgerust. Robin had erg slecht geslapen. Die slaapt normaal door onweer heen maar hier viel niet doorheen te slapen. Zelfs Dylan werd er wakker van.

Toen het smorgens nog zo verschrikkelijk regende hebben we besloten nog een dag bij te boeken. De voorspellingen waren weer goed dus dan liever met droog weer de tent inpakken en weer opzetten.

Ik opperde een leesdagje of de grotten bezoeken. Maar Robin was bang dat het druk zou zijn in fe grotten dus we bleven in de tent.
Ik heb lekker aan mijn supervisie verslag gewerkt en de mannen hebben geluierd.
Broodjes Kroatië se worst gemaakt tussen de middag en toen werd het droog.

Smiddags zijn we de zee weer in geweest. Die was wel een stukje frisser dan verwacht maar het was toch lekker.

Toen hebben we lekker gesnackt en geborreld en daarna heb ik pasta gekookt.

Savonds alvast wat spullen ingepakt zodat we straks redelijk op tijd weg kunnen.