Umag

21 augustus 2013 - Porec, Kroatië

We waren al een paar keer in Umag geweest maar eigenlijk alleen om boodschappen te doen.
Nu Marlies, Anne Wiert & kids vertrokken waren werd het hoog tijd om eens wat meer van de omgeving te gaan bekijken.

Umag is en oud visserstadje.
Waarschijnlijk is het in de Middeleeuwen gesticht maar weer hebben er geen informatie over kunnen vinden.
Het heeft leuke straatjes die je ook veel op griekse eilanden vindt.

In Umag wordt een internationaal tennis tournooi gehouden die afgelopen jaar op de ATB lijst stond. Het grappige is dat je op meerdere plaatsen in de stad grote tennisballen vindt. In het oude deel van bakstenen, bij de haven van beton en in een parkje een grote gele.

Na de lunch hebben we nog even gezwommen en gesnorkeld. Daarna douchen wat drinken en op naar Poreç.

Ook dit is een oude vissersstad. Je ziet hier duidelijk de Romeinse invloeden. Hele stukken straat zijn nog in de orginele staat met veel grote blokken natuursteen.

Dit is wel echt een toeristen plaats. De kaarten van de restaurants laten dat ook zien. We hebben dus maar weer vis gegeten dat is ook daar goedkoop.

Ze hadden een treintje (niet in geweest al hebben we het overwogrn ipv een borreltje Henny ;-) )
En langs het water was een avondmarkt. En zoals we kennen van Frankrijk een vaste kermis (met toeristen prijzen maar wel erg leuk ).

Eenmaal terug hebben we de luifel afgebroken en de stoelen en tafel naar binnen gezet.

Omdat ik al een aantal nachten slecht geslapen had zijn we vroeg naar bed gegaan.

F

1. Henny:
    21 augustus 2013
    Ik had toch vóór het treintje gekozen die borrel komt daarna wel.

Veel liefs.