Week 3

11 augustus 2013 - Rotterdam, Nederland

De derde week blijven we in Zoetermeer.
Dylan gaat namelijk een week naar een Engelse "Summer school".

Omdat wij met vakantie zijn al het in Den Haag zou zijn hebben we hem inschreven in Rotterdam. Dat is ongeveer een half uur rijden dus goed te doen.

We krijgen de eerste ochtend een presentatie en daarna gaan ze echt beginnen.
Een lees en schrijf test en daarna een spreektest.
Daarna worden ze in groepen gedeeld en ook aparte groepen voor de presentaties op vrijdag.
's middags doen ze spelletjes om elkaar te leren kennen. Dylan is behoorlijk zenuwachtig (ook al zegt hij van niet) 's morgens maar 's middags stapt hij heel enthousiast in de auto. Het was heel leuk en hij kijkt uit naar morgen.
Ik probeer ondertussen wat van de wassen weg te wassen en mijn achterstallige verslagen te schrijven en bijwerken. Oja en natuurlijk te geocachen.
Dinsdag middag heeft hij een boottocht, woensdag een theater workshop en donderdag een Amarican Football clinic. 's Morgens hebben ze lessen in kleine groepjes op hun eigen niveau.
Donderdags ben ik wel een beetje klaar met het heen en weer rijden. Ik heb de eerste 12 keer 10 verschillende routes gereden die van 23 minuten tot een uur hebben geduurd (meestal ongeveer een half uur). Maar het is wel iedere keer 40 tot 50 kilometer en dat 4 keer op een dag.
Vrijdag spreek ik met mijn moeder af om te gaan shoppen in Rotterdam.
Ik breng Dylan weg en parkeer daar mijn auto. Dan met de tram de stad in.

In de eerste winkel waar we geweest zijn loop ik helaas keihard tegen een glazen deur aan die normaliter niet dicht is. Het gevolg is dat we daar minsten een half uur zitten voor ik me weer goed genoeg voel om verder te gaan.
We maken er toch nog een leuk shopdagje van voor we om half drie richting Dylan gaan.
Die heeft de presentatie van de Summerschool en oma gaat mee kijken.

Daarna weer snel naar huis. Nog even een geocache opgepikt.
De oppas komt bij Dylan eten. Is wel zo gezellig voor hem want Robin en ik gaan uit eten. We zijn 17 jaar getrouwd :-)

Zaterdag geheel onverwachts weer naar Waterland. Henny en Arie hebben hun huisje verkocht en Robin wil nog even daar heen kijken of we kunnen helpen en afscheid nemen daar.
Daarna nog langs Nienke gereden om onze tentje op te halen die ze geleend had.
Met Nienke en Lisa doen we de cache van die dag.

Vandaag (zondag) gaan we met de randstadrail (een soort metro) naar den Haag. Kunnen we mooi even een campinggids kopen. We hebben lekker gewinkeld. Kleding voor Robin en schoenen voor Dylan gekocht. Best wel moe lopen we terug naar de RR. Als we daar zitten komen we er achter dat we de camping gids vergeten zijn....

1. Rini Peppels:
    14 augustus 2013
    Leuk dat ik op deze manier betrokken ben bij jullie vakantie!
    Veel liefs tot mails, oma rini